БУТИ МАРКЕТИНГ-ДИРЕКТОРОМ. Відмінності від маркетолога, труднощі на першому етапі, скіли — Анна Руденко, маркетинг-директор AB InBev Efes
27.09.2018
Відмінність звичайного маркетолога від маркетинг-директора
Маркетинг-директор — це в першу чергу «менеджер людей». Якщо раніше ти як бренд-менеджер, маркетинг-менеджер або груп-бренд-менеджер реалізовував проекти і працював з агентствами, то на посаді маркетинг-директора це вже неможливо — надто великий обсяг завдань, відповідальності, багато підлеглих. Щоб все це реалізувати, ти повинен покладатися на свою команду.
У нашій компанії у маркетинг-директора статус партнера компанії. Він мислить як власник: думає про ефективність і зростання бізнесу в цілому, а не тільки про розвиток у рамках маркетингу. Грань між функціями стирається. У разі потреби він глибоко залучається в роботу інших функцій та інтенсивно взаємодіє з різними відділами. Зростає ступінь відповідальності за бізнес, результати, роботу з комерційною, фінансовою та юридичною командою, виробництвом і плануванням.
Труднощі на першому етапі
Я очікувала, що завдання маркетинг-директора будуть більш схожі на завдання груп-бренд-менеджера, тільки в більшому масштабі. Це не так. Ось дві головні складності, з якими я стикнулася при переході.
Велика команда
Бути керівником чотирьох або п'ятнадцяти співробітників — різні речі. Тут ти більше менеджер людей і бізнесу, ніж менеджер брендів і проектів. Через це зростає важливість ролі менеджменту і його вміння мотивувати людей — зібрати навколо себе команду і надихнути її на видатні результати.
Шквал інформації
Кількість електронних листів збільшується в рази, з них сиплються різноформатні питання. Зростає кількість зустрічей — вони необхідні для налагодження зв'язків між функціями, кращої взаємодії з різними відділами.
Без тайм-менеджменту тут не обійтися — потрібно навчитися управляти своїм часом, інформаційними потоками, людьми і взаємодією між відділами та функціями. Залишається набагато менше часу, щоб спокійно сісти і підготувати щось самому.
З маркетолога у маркетинг-директора
При переході на посаду маркетингового директора важливо розуміти, що є низка областей, в яких доведеться дуже швидко вирости.
Фінанси
Маркетинг-директор, будучи фактично бізнес-партнером, повинен розбиратися у фінансовому боці набагато краще, ніж коли був бренд-менеджером. Ти відповідаєш не за один бренд, а за портфель і фінансові результати компанії в цілому.
Комерція
Якщо раніше було менше взаємодії з комерційним відділом і не було глибокого розуміння всіх особливостей їхньої роботи, на посаді маркетинг-директора доведеться закрити дірки в знаннях якомога швидше.
Мотивація
Управління великим колективом і мотивація людей — важливий момент. Бути маркетинг-директором компанії — абсолютно не те саме, що керувати командою з кількох бренд-менеджерів.
5 обов’язкових скілів маркетинг-директора
1. Уміння зібрати сильну мотивовану команду
Інакше досягати результатів буде ні з ким.
2. Стратегія
Бачити велику картинку, дивитися на бізнес у цілому і мислити портфелем брендів, а не одним брендом.
3. Відносини з партнерами та агентствами
Від маркетинг-директора залежить, з ким ми працюватимемо і які у нас будуть відносини з ринком. Від того, наскільки хороші наші партнери, залежить, наскільки хороші наші маркетинг-ініціативи.
4. Здатність бути включеним у все
У маркетинг-директора з'являються нові обов'язки, але при цьому важливо залишатися в курсі того, що відбувається в маркетингу. Потрібно знати більше, ніж підлеглі, щоб вони завжди могли прийти за порадою.
5. Уміння працювати над іміджем
Маркетинг-директор повинен працювати над іміджем свого відділу — як усередині компанії, так і поза нею. Якщо хочеш залучити талановитих людей у команду, потрібно подбати про те, щоб репутація — твоя як керівника, команди в компанії і на ринку — була високою.
Джерело: L.A.B.A