Маркетинг AB InBev Efes Україна очолила Катерина Сахарнова
31.01.2023
Катерина Сахарнова призначена на посаду маркетинг директора AB InBev Efes Україна. До цього Катерина займала посаду маркетинг-менеджера преміальних брендів AB InBev Efes. В інтерв’ю Sostav.ua вона розповіла про перші кроки і плани на новій посаді.
- Ви прийняли обов'язки директора з маркетингу в такий складний час. Які виклики перед Вами стоять?
Ми розуміємо, що 2022 змінив нас назавжди. Раніше створення цінностей зі сторони брендів було актуальним, проте зараз – це програма мінімум. Саме відновлення і актуалізація своєї ролі в житті споживача, який весь час стикається з якимось новим для себе досвідом (і на жаль, не позитивним) – і є викликом для брендів та команди маркетингу.
Сучасний споживач став менше експериментувати, частіше обирає відомі, знайомі та перевірені бренди, а також шукає для себе вигідні пропозиції, адже намагається оптимізувати витрати.
Тому важливо, щоб у нашого споживача завжди була можливість знайти вже такі улюблені бренди, як «Чернігівське», «Рогань», «Янтарь», Stella Artois та інші.
- Які у Вас плани?
В довгостроковій перспективі ми сфокусовані на поверненні лідерських позицій на українському ринку. Однак, зараз нам потрібно відновити наші потужності. Наші виробництва, що розташовані в Миколаєві, Чернігові та Харкові були зупинені 24 лютого. Ми були вимушені це зробити, щоб убезпечити наших людей.
Однак попри всі складнощі ми відновлюємося. Компанія уже перезапустила Чернігівську броварню після вимушеного понад піврічного простою через військову агресію росії. Чернігів прийняв одним з перших російську навалу. Вистояв. Вистояв як і наш завод. Бренд Чернігівське, національна гордість України, відроджується як знак незламності і віри у майбутнє. Улюблене Чернігівське, що зварене в Чернігові, уже на полицях супермаркетів. На броварні уже варяться такі бренди як «Чернігівське Біле», «Титан», «Янтарь», «Рогань»,V. Kozel, Stella Artois. Маркетинг команда робить все щоб запустити та перезапустити бренди з новими змістами, що стали актуальними для українців. Отже скоро порадуємо наших споживачів новинки.
На сьогодні уже запущені ремонтні роботи на Миколаївській броварні, сподіваюсь, уже зовсім скоро зможемо підняти келихи з «Янтарем», що буде зварено у Миколаєві. Зрозуміло, що, приймаючи таке важливе рішення, в першу чергу ми думаємо про наших людей. Їхня безпека завжди була нашою основою турботою і залишається сьогодні нашим головним пріоритетом. Ось чому ми разом з кризовою командою уважно відстежуємо розвиток подій у різних регіонах. Отже такий крок не робиться миттєво, а здійснюється виважено та відповідально.
Це матиме позитивні наслідки для української спільноти, зокрема, сприятиме економічному зміцненню регіону і країни в цілому разом з нашими зусиллями щодо надання гуманітарної допомоги громадам.
– Які перші кроки Ви зробите на новій посаді?
Наші зусилля зараз будуть спрямовані на відновлення наших ринкових позицій, запуск новинок та розвиток соціальних проектів на підтримку України та українців. В новій реальності нам потрібно стати більш гнучкими та найбільш ефективними, важливо віднайти нові релевантні інсайти, канали комунікацій та трейд маркетингові інструменти для підтримки наших брендів. Як ніколи оперативно реагувати на зміни, які відбуваються у різних напрямках, зокрема, в країні та на ринку, вносити корективи в плани та бюджети відповідно до цих змін.
- Як змінилися останнім часом вимоги до директора з маркетингу?
З одного боку, вимоги змінилися для всіх, адже змінилося все наше життя, життя нашого споживача. А з іншого це особлива потреба soft skills, які актуалізувалися останні роки: гнучкість, уміння швидко адаптуватися, оптимізм, віра у найкраще та готовність до навіть непередбачених обставин.
- Як компанія переживає воєнний час?
Ми працюємо на економічний та соціальний фронт для підтримки економіки України, людей, які постраждали найбільше від військових дій. Ми відновлюємо і перезапускаємо наші виробництва, працюємо над відновленням своїх позицій на ринку, а також прагнемо допомогти Україні і українцям. Від початку повномасштабної війни в країні підтримувала українців. У співпраці з місцевими благодійними фондами незахищеним верствам населення Харківщини, Миколаєвщини, Чернігівщини та Києва було передано більше ніж 30 тон продуктів тривалого зберігання, побутову хімію та засоби гігієни.
Миколаївська броварня у перші тижні війни налила 150 тис літрів питної води для містян. Додаткові 47 тис літрів води було закуплено та передано місту задля підтримання миколаївців у час гуманітарної кризи.
До гуманітарного реагування підключився і європейський офіс компанії. 5 млн банок гуманітарної питної води були налиті у бельгійському Льовені і доставлені в Україну. У першу чергу питна вода розподіляється в регіони, які мають проблеми з доступом до питної води та найбільше цього потребують.
Надзвичайно яскравим проектом став запуск популярного українського пива «Чернігівське» на 14 ринках в світі. Весь прибуток, а це щонайменше 5 мільйонів доларів від цієї ініціативи буде спрямовано на підтримку гуманітарних зусиль в Україні через Caritas International. Крім того, AB InBev разом з пожертвами співробітників уже передала до благодійних установ 2 млн доларів на підтримку українців.
- Які фактори допоможуть зберегти позитивний настрій у команді?
Віра: віра в перемогу, віра в наших героїв, які нас захищають, віра в нас самих, адже від нашої щоденної праці залежить економічне підґрунтя країни в цілому, успіх і розвиток компанії. Важливим для команди є і власний приклад керівника, який завдає темп, підтримує, допомагає. Мені пощастило, у мене сильна команда ентузіастів, якими я дуже пишаюсь. У нас зіркові бренди, які знають і люблять наші споживачі. Для мене це надзвичайний виклик працювати в сучасних умовах, адже це згуртовує і надихає на подальший розвиток.
- Ваші очікування від рекламних агенцій?
Мої очікування, як і принципи роботи без змін. Я вимоглива до себе, до бренд команди та агенції.
Для мене важливі глибоке розуміння цінностей бренду, цілей, вимог споживачів. Це розуміння ми перетворюємо на більш актуальний асортимент, комунікацію та любов споживачів.
- Які зміни Ви очікуєте на рекламно-комунікаційному ринку у 2023 році.
На ринку, на мій погляд, відбуваються кардинальні зміни. Медіа інвестиції в нашій категорії зменшились на понад 90%. Без перебільшення можна сказати, що цей перелом прискорився в період війні - тепер телевізор не є головним. Основними стають діджитал інструменти, соціальні медіа, збільшується вплив лідерів думок, піару та продуктових комунікацій у рітейлі.